fredag den 19. juni 2015

Bergen // Bergen Akvarium


Da jeg var i Bergen i efteråret, var min søster og jeg en tur i Bergens akvarium. Vi havde ikke de store forventninger til hvad vi kunne forvente, udover at vi skulle se nogle fisk, slanger og måske et par krybdyr. Og det var selvfølgelig også hvad vi fik af se, for Bergen Akvarium er et akvarium der har over 50 store akvarier, som indholder forskellige miljøer og mere end 300 forskellige arter af dyr og fisk. Så der var rigeligt at kigge på. Jeg synes specielt selv at pingvinerne og de farverige fisk var sjoveste at kigge på, men også mange er de andre ting var spændende at se, dog lige bort set fra de store edderkopper der var der, dem kunne jeg godt have været foruden.
Vi skulle intet betale for at komme ind, da vi havde købt et BergenKortet, hvilket også var grunden til at vi var taget derude, for nu hvor vi kunne komme gratis ind, så skulle vi da se hvad det var for noget. 
Det var alt i alt en hyggeligt tur, hvor vi fik kiggede på nogle forskellige dyr og fisk. Jeg synes det er et oplagt sted at tage hen for småbørnsfamilier, da der var rigtigt mange ting, som forgik i børnehøjde, men det er også sted hvor voksne ville synes det var hyggeligt og bruge et par timer. 

Det koster imellem 150-250 norske kroner at kommer ind, alt efter hvilken sæson på året det er. Hvis det er uden for sæson kan man nogle dage komme gratis ind med et BergenKort og hvis det er indenfor sæson kan man opnår en rabat med kortet. 
Hvis det frister nogle andre at besøge Akvariet er adressen: 
Bergen akvarium, Nordnesbakken 4, 5005 Bergen og ellers kan i finde flere informartioner på deres hjemmeside her












Ingen kommentarer:

Send en kommentar