mandag den 16. marts 2015

Opskrift // Makronmuffins med nødder og chokolade




For noget tid siden besluttet jeg mig for at jeg ville bruge min dag på at bage og besluttet mig for at det var disse lækre og virkelig nemme makronmuffins jeg ville kreere. Det er en opskrift, som jeg har fra min søster og som jeg synes jeg ville dele med jer, for hvis man ligesom mig er helt vild med makroner og chokolade ville disse muffins helt sikkert også være helt hit hjemme hos jer. 
Jeg havde aldrig bagt dem til hr. kæreste før, så jeg blev virkelig overrasket over hans reaktion på dem, for det viste sig at det var nøjagtig disse muffins hans farmor altid bagt og det mindede ham om hende, også tilføjet han også at jeg var ligeså godt som hende til at bage dem. Hvilket gjorder mig glad, for har hørt meget om hans farmors bagekunstskaber. 
Så en dag inden længe skal disse helt skal kreeres igen. 


Ingredienser

3 æg 
300 g sukker 
125 g makroner 
125 g hvedemel 
1 tsk bagepulver 
125 g afkølet smeltet smør 
1 spsk  mandel-essens 
Store stykker mørk chokolade 
200 g hasselnødder 

Fremgangsmåde 

Start med at pisk æggene og sukkeret til en luftige masse. Derefter skal de knuste makroner, hvedemelet, bagepulver, mandelessens og det afkølet smør tilsættes og dejen skal røres godt sammen. Til sidst skal de hakkede hasselnødder og chokoladen tilsættes, her er det vigtigt at dejen ikke er varm, da den ellers vil få chokoladen til at smeltet og derved gør dejen ensfarvet. Når det hele er blandet sammen, skal dejen puttes i muffinsforme og bages ved 200 grader i 15 til 20 minutter. 

Velbekomme <3 

1 kommentar:

  1. Hej Mette.
    Tusind tak for en fantastisk opskrift på makronmuffins :-). Jeg puttede hvis chokolade og nødder i og de blev helt vildt gode!!!! De blev revet væk af familien, og de er ellers ikke sådan at dupere når det gælder kage;-). Mvh, Fru Madsen

    SvarSlet