torsdag den 14. august 2014

Opskrift // Gorditas med Guacamole og Hot Kylling


 For noget tid siden så jeg denne ret blive lavet i Go Appetit på Tv2 og jeg synes simpelhen den så så lækker ud at jeg blev nød til at prøve at lave den selv, da jeg elsker at eksperimentere med nye retter. Jeg har dog lavet lidt om på den, ikke meget, men lidt for at tilpasse den til min familie.
Det er virkelig en lækker ret og den er hurtigt blevet et hit her hjemme, det skal dog sige at kyllingen er meget stærk, men jeg synes faktisk at guacamolen og majspandekagerne er en god kontrast, så det bliver ikke så slemt. 
Jeg har også brugt kyllingen til meget andet efter jeg har prøvet at lave det første gang, da det har en lækker spicy smag, som jeg godt kan lide til salater eller lign. 



Ingredienser: 
Gorditas: 
2 dl majsmel
1,5 tsk bagepulver 
2 dl vand
1 majskoble 
olie til stegning
Kylling: 
2 kyllingbryster 
1 tsk oregano 
0,5 tsk cayennepeber 
1 tsk paptika 
1 spsk muscovadosukker 
salt 
lidt olie. 

Guacamole: 
1 fed hvidløg 
3 modne avocado 
2 spsk fint hakket rødløg 
3 spsk limesaft 
salt 

Tilbehør/topping: 
Hakket rødløg 
Salat 


Fremgangsmåde: 

Start med at blande majsmel med bagepulver, vand og salt. Skær majsene af kolben og bland dem i dejen. Steg små tykke pandekager i lidt olie på en varm pande. 
Skær kyllingen i strimler og steg kyllingen i lidt olie på en varm pande, når kyllingen er stegt færdig krydre du kyllingen med oregano, cayennepeber, paprika, sukker og salt. 
Flæk avocadoerne og skrav kødet ud med en ske. Mos advocadoerne med en gaffel of rød den med rødløg, limsaft, hvidløg og salt. 
Anret pandekagerne toppet med guacmole, kylling og salat efter smag. 

VELBEKOMME! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar