tirsdag den 22. juli 2014

Opskrift // Low-carb burger


Jeg synes godt nok at jeg har mange indlæg som for tiden omhandler mad, håber ikke i bliver skræmt væk af det? Men det er også en stor del af mig for tiden, da vi er igang med et vægttab her hjemme. Derfor prøver jeg så vidt muligt at undgå brød, pasta og ris. Da det er madvarer som indeholder mange kalorier. Så da jeg så denne opskrift på Low-carb burger blev jeg simpelhen nød til at prøve den. Jeg har allerede afprøvet Broccolibollen som er god til burger osv, men det er denne gulerod/blomkålsbolle bestemt også. Jeg vil dog sige man får mere fornemmelsen af en bolle når man spiser Broccolibollen, men derved ikke at sige at denne ikke smager fantastisk, for det gør den bestemt.
Kender i andre opskrifter på "boller" som er værd at prøve?  


Ingredienser til 2 boller 

125 g gulerøder 
150 g blomkål 
2 æggehvider 
2 spsk havregryn 
sesamfrø

Fremgangsmetode 
Riv gulerødder og blomkålen ret tyndt på et rivejern, bland derefter æggehvider og havregryn i og rør det hele sammen. Når det er rørt sammen, lav 4 tynde "klatter" på en plade med bagepapir. Drys så eventuelt med sesamfrø på toppen og derefter ind i ovnen på 180 grader i ca. 20 min. Når bollerne er bagt færdig skal de hvile i 10-20 min. 
Nu har du fire klatter, som henholdsvis danner to overdele og to bunde til bollerne, så de skal IKKE skæres over. 
Som fyld brugte jegHakket oksekød, Kalkun bacon, Rucola, Agurk,Løg,Tomat og Skyr dip fra Karolines Køkken, men har kan man jo bare vælge hvad man lige har lyst til, det glæder bare om at være kreativ! 
Velbekomme 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar