tirsdag den 1. juli 2014

Opskrift // lækker og nem tunsalat


De dage hvor jeg er hjemme til frokost, kan jeg rigtigt godt lide at gøre noget ekstra ud af det. Så derfor laver jeg ofte en lækker tunsalat eller andet, som jeg kan spise til den salat jeg altid får. Det er lidt mere lækkert end den klassiske rugbrød med leverpostej eller makrel, som jeg får når jeg er på arbejde. 
I dag er en af de dage hvor jeg har fri og jeg har netop fået dette til min frokost, imens jeg har siddet og arbejdet lidt på et par indlæg jeg har liggende. Det er et rigtigt lækkert frokost måltid i mine øjne og er endnu ikke blevet træt af det, og jeg har spist mange mader med tun og salat ved siden de sidste par måneder. 
Hvad plejer i at spise til frokost? 


Indgredienser: 
1 dåse tun i vand 
2 forårsløg 
1 æg 
1 tsk mayonnaise light
1-1,5 spsk skyr
citronsaft 
salt 
peber 

Fremgangsmetode 
Start med at koge ægget til det er hårdkogt og lade det køle af. Imens det køler, skærer du forårsløgene i mindre stykker og putter den i en skål sammen med tunen, mayonnaisen og skyren. Når ægget er helt koldt, hakker du det i små stykker og blander det i, og smager til med salat, peber og citron. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar