mandag den 7. juli 2014

Opskrift // Kylling med stegt grønt


Sådan her så min aftensmad i til aften. Det er en dejlig let ret, som ikke tager mange timer at lave og smager dejligt. Det er også en sund ret, i den mængde som er på tallerken er der kun 366 kcal (i hele portionen er der 676 kcal). Jeg er specielt vild med de mange farver, som gør retten mere spændende og mere indbydende at spise.


Ingredienser til 2 personer: 
400 gram kylling 
225 gram brune champignon 
50 gram rødløg 
100 gram broccoli 
150 gram gulerøder 
3 spsk soja sauce 
2 fed hvidløg 
1 spsk paprika 
salt og peber 

Fremgangsmetode: 
Man starter med at skærer kyllingen i mindre stykker og steges den sammen med salt, peber og paprika. 
Imens kylling steges skæres grønsagerne i skiver efter hvilke størrelser man selv ønsker. Jeg startede med at stege champignonerne, da jeg godt kan lide at der stadig er bid i de andre grøntsager, og derfor skal de ikke have så lang tid som champignonerne. 
Når kyllingen næsten er færdig, putter jeg de andre grøntsager på panden sammen med champignonerne og tilsætter 3 spsk soja sauce for at give retten lidt smag. Efter et par minutter tilsætter jeg også kyllingen også er retten færdig til servigen. 

Velbekomme <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar