torsdag den 26. juni 2014

Hyggelig Skt Hans Aften


I mandags var det jo Skt Hans Aften og traditionen tro tog hr. kæreste og jeg afsted  for at få en is og se bålet blive tændt. Dette gjorder vi også sidste år, så vi synes det kunne være hyggeligt igen i år. Der var både taler, musik og sang og fyrværkeri, så der var noget for en hver smag, specielt fyrværkeriet faldt i en hvis herres smag. Tjek lige den store is jeg fik, jeg kunne knap nok sige halvedelen, så derfor måtte jeg desværre smide resten ud og da hr. kæreste begyndte og snakke om kage fik jeg et chok, for jeg kunne da intet spise efter den is, men det var åbenbart intet problem for hverken vovse eller hr. kæreste. 
Vi havde vovse med og han tog det hele meget pænt, lige bort set fyrværkeriet som han ikke er så vild med. Hele aftenen sad han bare ved siden af os og kiggede på alle de mennesker som var fremmødt, og han så ud til at hygge sig lige så meget som os.  
Jeg synes Skt Hans aften er en rigtigt hyggelige aften, jeg kan godt lide at folks samles. Jeg elsker traditioner og det de medbringer, for der er en hvis hygge over at byen samles og er sammen omkring sådan et arrement. Men jeg synes desværre også at det er ærgerligt at arragementerne ofte starter så sent, at familier med yngre børn ikke kan være med, da de skal i seng. Men mon ikke vi tager afsted igen til næste år. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar