fredag den 27. juni 2014

Egypten // Fisketur og aftensol


Nu er det ved at være tid til endnu et indlæg omkring vores tur til Egypten (det første kan i læse lige her og omhandler hotellet vi boede på), denne gang er det vores tur på vandet jeg vil fortælle lidt om.  


Vi valgte denne ene af dagene at leje en båd, da hr. kæreste de første tre dage snakkede om han gerne ville ud og fisk, vi var også blevet anbefalet at tage ud og dykke, så det var oplagt at slå de to ting sammen. 
Den båd vi havde lejet havde vi i 3 timer og vi måtte helt selv bestemme hvad vi ville bruge tiden på. Men desværre blev jeg så søsyg, at jeg ikke havde lyst til at hoppe i vandet, så det blev kun til at hr. kæreste fiske, hvilket han også var meget begejstret for. For det var jo det hovedformålet med sejlturen var for ham. 
Jeg er dog lidt ærgerlig over vi ikke nåede at dykke, for det er virkelig noget jeg havde set frem til, men det må blive en anden god gang, for jeg tror virkelig det er flot under havets overflade. Kender i nogen gode steder, hvor det er godt at dykke?


Se lige det blå vand, er det ikke flot? Vandet var så klart at vi kunne se fiskene svømme rundt, på et tidspunkt så vi sågar en murene, som svømmede rundt på bunde. 


Til at starte med gik det ikke så godt med fiskeriet for hr. kæreste, for han fangede intet, men det gjorder vores kaptajn til gengæld, han hev den ene efter den anden fisk op af vandet, og det kunne jeg godt se på hr. kæreste, at det irriteret ham lidt, for nu har var kommet ud og fiske i et andet farvand end hvad han var vant til, også ville han jo også gerne fange noget. Jeg sad også og krydsede finger for han skulle få en fisk på krogen, for ellers skulle jeg hører på det resten af ferien. 
Men tilsidst fangende han denne meget røde og flotte fisk. Vores kaptajn sagde den hed Honoullu, men vi tvivler begge på er dens rigtigt navn, så hvis der er nogen der kan hjælpe også med at finde ud af hvad den hedder, ville vi blive glade. 




Da vores tid var ved at være gået og vi skulle tilbage til land, var solen begyndt at gå ned, så da vi sejlede ind, havde vi den flotteste aftenensol i hovedet og vi kunne nyden byen i et helt fanstaisk lys, desværre kunne jeg ikke fange det med kameraet, ville ellers gerne have foreviget det.
Jeg kan helt klart anbefale at hvis man er på de kanter at tage ud og sejle, for hvor er det dog flot. Og jeg kan kun sige positive ting, omkringv at man lejer sin egen båd, frem for at tage med på en tur, hvor man er mange ombord på båden. Man får en frihed til selv at vælge hvad man vil og det har man ikke på de større turer. 
Men man skal bare huske en ting og det er masser af solcreme og masser af vand, for nøj hvor er det varmt at være på vandet i 3 timer. 
Håber i kan lide disse indlæg, for jeg synes virkelig de er hyggelige at lave. 
God Weekend <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar