tirsdag den 6. maj 2014

Opskrift // Kyllingebryst med æbler og grov mos


Jeg er efterhånden ved at være træt af de traditionelle aftensmadsretter, som vi servere her hjemme, derfor er hr. kæreste og jeg begyndt at eksperimentere lidt, med retter vi normalt ikke får. I går blev det så til Kyllingebryst med æbler og grov mos. Opskriften har jeg fået fra bogen "30 der slanker", som er en kogebog som indeholde 30 lækker opskrifter, på sundt mad med med svinekød, oksekød og kylling.
 Jeg var først lidt skeptisk omkring at æbler og forårsløg som skulle steges på en varm pande, da jeg ikke synes det med varme æbler lød særlig lækkert. Men jeg blev positivt overrasket, for det smagt himmelsk.   


 Indgredienser til 2 personer 
2 kyllingebryster 
salt og peber 
2 kviste timian eller 1/2 tsk tørret 
2 spk olie 
2 æbler 
4 forårsløg 
2-3 tsk balsamico, frugt- eller vineddike 
1/2 - 1 dl bouillion 
250 g kartofler 
250 g broccoli 


Tilbedring: 
Kog kartoflerne. Lad broccolibuketterne koge med de sidste 5-7 min. Hæld vandet fra. Mos kartoflerne og broccolien til en mos som passer dig i konsistens. Smag til med salt og peber. 
 Dup kødet tørt med køkkenrulle. Kryder med salt, peber og tiianblade. Lad olien blive varm på en pande, ved god varme. Læg kødet på, når olien er varm nok. Brun det 1 min på hver side. Skru ned til middel varme og steg det ca. 6 min på hver side, til det er gennemstegt. Imens kødet steget skær man æbler og foråsløg i skiver. Tag kødet af panden og hold det varmt. Kom æbler og forsløg på panden og steg dem under omrøring, tilsæt balsamico og bouillon og steg til blandningen begynder at koge lidt. Smag til med salt og peber.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar