tirsdag den 11. marts 2014

Opskrift // Nemme Broccoliboller


En af de ting jeg savner meget her imens jeg er på kur er brød. Der er ikke noget bedre end et rundstykke med smør og ost eller et stykke rugbrød med leverpostej. Og nu hvor jeg også arbejder i en bager, bliver jeg fristede med disse ting hverdag. Så jeg indrømmer dog, at jeg har en aftale med mig selv om, at engang i ugen må jeg godt, for så når jeg ikke at kører sur i det. 
Jeg har dog også fundet nogle gode alternativer, som jeg bruger i stedet for brød. 
Jeg vidste jeg her en alternativ burger, som både hr. kæreste og jeg var rigtigt vild med. Men man ville sagtens kunne bruge bollerne til meget andet end bare burger. Men jeg er også stor fan af blomkålspizzaen, som ofte bliver lavet herhjemme. 



Efter jeg udgav indlægget med den alternative burger har jeg fået mange forespørgsler på opskriften på bollerne, så her kommer den.
Det skal dog siges at man sagtens kom undvære mel og putte lidt mere æg i, hvis det er det man gerne vil. 

Ingredienser

2 æg 
1 æggehvider 
1 broccoli ude stok 
1 tsk salt 
30 g havregryn 
15 g mandler (ca. 20 stk)
1 tsk bagepulver 
1 dl mel 

Fremgangsmåde 
  1. Start med at rive eller hak broccolien fint.  
  2. Hak eller blend mandlerne  og bland i. Alt efter hvor groft du ønsker dem at være.
  3. Bland nu alle ingredienserne sammen og form dejen til boller. 
  4. Bag bollerne ved varmluft 175 grader i 20-25 min. Eller til de føles hård. 



Håber at hører jeres mening og holding til dem, hvis i begiver jer ud i at lave dem. God fornøjelse med bageriet <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar