fredag den 31. januar 2014

Opskrift // Lækker salat med Savojkål


Her hjemme er det ofte de samme salat vi bruger igen og igen, så da jeg fandt denne lækker Savojkål salat var jeg lykkelig. Når jeg laver den, laver jeg ofte ekstra så jeg har til middagsmaden dagen efter. Hvis jeg gør dette venter jeg dog med at putte peanuts på, da de bliver bløde hvis de ligger blandet sammen med salaten natten over. 
Denne opskriften er dog lidt svær at regne med, da opskriften jeg fandt var beregnet til næsten 2 kg salat, hvilket er lige rigeligt til en familie på 2. Men har prøvet at udregne hvad der går til en person, det er dog forskelligt fra person til person hvor salat man spiser. Jeg synes dog ikke dette skal stoppe jer fra at prøve den fantatiske salat. Jeg laver ofte enten kylling eller anden form for kød til, så det ikke kun er salat jeg får. Hvis i har nogen spørgsmål til den, så bare spørg, så skal jeg svarer så godt jeg kan. 


Ingredienser 

200 g savojkål
65 g Æbler i tern 
65 g Appelsin i tern 
20 g feta i tern 
10 g peanuts eller andre nødder. 

Til dressingen
10 g grov sennep 
15 g solsikkeolie 
1/2 tsk hvidvins eddike 
1 tsk honning 

Tilberedning 


  1. Start med at snitte alle grønsagerne og frugt i passende stykker. Dog skal  savojkålen snittes fint. 
  2. Bland ingrienserne sammen til dressingen, sørg for at smage til, så hvis der mangler lidt så kan i putte det i her. 
  3. Put det hele i en skål, også dressingen og smuldre fetaen udover. Bland nu det hele, til du synes det er blandet godt.  
  4. Pynt med Peanuts lige inden du skal spise salaten.
Velbekomme. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar