mandag den 26. august 2013

Berlin Zoo

Søndag er der ikke mange butikker som har åbent i Berlin, derfor besluttede vi os for at tage i Zoo. Berlins zoologiske have, hører til i blandet verdens største zoologiske haver med sine 35 hektar og sine ca 17.500 dyr.. Det var sjovt at se alle de forskellige dyr, men det var også tydeligt at se, at den zoologiske have lå inde mit i byen og der ikke var meget plads at gøre med når man skal have så mange dyr.. Vi synes at man godt kunne se at dyrerne gik på meget lidt plads, i forhold til Odense Zoologiske have, så er den mig og Hr. kæreste er kommet meget i.. Men vi synes også historien bag den zoologiske have var meget spændende.. At den er oprindeligt blev anlagt i 1844, under 2. verdenskrig, men at den blev voldsomt beskadiget under krigen, at kun 91 dyr ud af 3.715 dyr overlevede krigen.. 
Jeg synes helt klaret at den er et besøg værd, hvis man er glad for dyr og hvis man er i Berlin.. 


Jeg er personlig selv helt vild med elefanter, synes de er så fascinerende da de er så stor og sjove og se på.. 




Der er nu også mange andre dyr som jeg elsker at se, så som disse.. 


Men denne type af næsehorn, synes jeg nu var meget mærkelig at kigge på, det er nok lidt svært at se på billedet, men den skind ligner noget fra en forhistoriske dinosaur..  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar